Vrátil jsem se z Brna, kde jsme měli dvoudenní jednání Představenstva ČKAIT. V pátek jsme vyřídili běžnou agendu a sobota dopoledne byla vyhrazena pro různé záležitosti. Po delší době bylo dobré, že jsme měli dostatek času, abychom se zabývali v širší debatě mnoha oblastmi, na které není na jednodenním jednání dost času. Mám na mysli vydávání časopisů, překrývání oborů, postavení techniků, statiků, vzdělávání a pomoc autorizovaným osobám. V pátek večer jsem měl strach, co budeme dělat, a nakonec jsme nestačili vše vyřídit ani do oběda. Podrobnosti jsou na webových stránkách a v tomto čísle Z+i ČKAIT.Dnes je neděle. V rychlosti jsem si přečetl zprávy a mezi nimi rozhovor s poslancem Andrejem Babišem. Zase mu všichni ubližují. A představte si, že na Úřadu vlády se utratí za chlebíčky, řezané květiny a Fidorky (nebylo napsáno, zda bílé, nebo hnědé), 1,3 miliardy Kč, což zaplatíme my, daňoví poplatníci. Hrozné. Na Ministerstvu financí se pila jenom voda kohoutková, někdy s citronem. A přesto bude v rozpočtu v roce 2018 díra ve výši 50 miliard Kč. Ó ty Fidorky.
Cenu ČKAIT Plzeňského kraje 2016 získal železniční most Gambrinus
- Publikováno:
- Rubrika:
- ČKAIT představujeme oblasti
Paralelně se soutěží Stavba roku Plzeňského kraje 2016 byly 25. května 2017 vyhlašovány také výsledky VII. ročníku Ceny ČKAIT Plzeňského kraje, kterou vypisuje OK ČKAIT Plzeň. Do soutěže se mohly přihlásit do 9. května 2017 stavby projektově nebo realizačně dokončené v soutěžním roce 2016 anebo v roce 2015. Hlavním posláním soutěže je prezentace a zviditelnění kvalitních stavebních a technologických inženýrských návrhů ze všech autorizačních oborů a specializací ČKAIT, které se mohou uplatnit v praxi ve stavebnictví, seznámení s těmito návrhy včetně představení jejich autorů širší odborné i laické veřejnosti.
Cena ČKAIT Plzeňského kraje
- Rekonstrukce železničního mostu přes I/20 (Gambrinus) v Plzni
Autoři: Ing. Jan Sýkora, Ing. Michal Hacaperka, Martin Hodek
Projektant: IKP CE, s.r.o., pro SUDOP PRAHA a.s.
Zhotovitel: Skanska a.s.
Rekonstrukce mostu o dvou polích s rozpětími 31,95 + 6,570 m (most byl uveden do provozu v roce 1988) je součástí 1. stavby Uzel Plzeň. Původní most sestává ze třinácti šikmých dílců, každý se třemi nosníky a ortotropní mostovkou, které jsou spojeny do jediné desky se šikmostí 53,818°. Koncepce řešení spočívá v rekonstrukci dilatačních závěrů, podélné odvodňovací otevřené spáry, odvodnění pod mostem, ložisek, pilířových podpěr a protikorozní ochrany. Dále je sanována izolace na rubu opěr a podél odvodňovací spáry. Zásadním zásahem do koncepce objektu je oddělení mostních dílů MD10-13, které budou vyjmuty v další stavbě v rámci přestavby Uzlu Plzeň. Dalším zásadním zásahem je reorganizace podepření mostu. Nově je podepření umístěno na opěře přilehlé ke krátkému poli, čímž se dilatační pohyby pilířových podpěr snižují. Několik pilířových stojek je zcela nových, nezbytné bylo upravit jejich tvar V.