Výstavbu dálnice D11 komplikoval i nejednotný postup státu při výkupu pozemků

Dálnice D11 z Prahy na polské hranice vychází ze záměru z roku 1939, stavět se začala v roce 1978. Po 40 letech je z plánovaných 154 kilometrů hotových necelých 91 kilometrů. Výstavbu brzdí složitá jednání s vlastníky pozemků. Známá kauza s paní Havránkovou a její sestrou se táhla jedenáct let a skončila v roce 2014 oboustrannou dohodou. Další spor s ŘSD vedl Lubomír Bažant a jeho sestra, kterým byla za vyvlastněné pozemky nabídnuta cena 63 Kč/m2, což je 17× méně než vyjednala Ludmila Havránková, která od státu získala 1100 Kč/m2. Proto se Bažantovi obrátili na soud, chtěli dosáhnout vyšší ceny a také toho, aby stát vykoupil celý jejich pozemek poškozený výstavbou dálnice. To však soud v dubnu 2018 zamítl a potvrdil vyvlastnění za výše uvedenou cenu. Rozsudek není pravomocný.

Proti stavebnímu povolení na pokračování D11 z Hradce Králové do Předměřic se v červnu 2016 postavilo devět spolků a osob včetně Dětí země.

Tuto poslední blokaci se podařilo ukončit letos v srpnu slibem ŘSD, že vyhoví požadavkům stěžovatelů a bude mimo jiné chránit ještěrky a rekultivovat staveniště. Ekologický dohled bude zajišťovat Natur Servis. ŘSD zahájí stavbu osmikilometrového úseku Hradec Králové – Předměřice ještě letos na podzim. Aktuálně probíhá oprava 8 km prvního úseku Praha–Jirny, který byl dokončen v roce 1984.